29.גמישות / מתיחות באימון , מעלה סיכום קצרצר אילו שיטות קימות לאימון זה .
מתי ומה המינון שצריך לקיים בדגש על זמן המתיחה ותזמון .

קיימות 5 שיטות נפוצות.

1.מתיחה אקטיבית – תבדוק את טווחי התנועה במפרק / שריר ללא מעורבות כוח חיצוני .

2.מתיחה פסיבית – תבדוק את טווחי התנועה במפרק /שריר במוערבות כוח חיצוני.

3.מתיחת ה-pnf – מתיחה המיועדת (בדרך כלל למטפלים), המתיחה תתבצע במתיחה פסיבית של גורם חיצוני שבו זמנית נבצע מאמץ איזומטרי כנגד … מומלץ לבצע 2 שלבים (של שלבי תנועה) בזמן של כ-15 שניות .

4.מתיחת – hold relax מתיחה מקסמלית של טווח התנועה כ- 15 שניות ולאחר מכן נבצע מאמץ איזומטרי במקסימום טווח התנועה .

5.מתיחת – reciprocal lnhibition המטרה היא לעבוד על טווח תנועה מקסימלי באופן פסיבי כ-30 שניות .

באימון צריך ומומלץ ! לבצע חימום אקטיבי ולאחר מכן מתיחות פסיביות ולבסוף גם כן שיחרור ומתיחות פסיביות .

זמנים – זמני מתיחה יתבצעו בין 8 ל-30 שניות . תלוי בעצימות יחידת האימון ככל שנבצע אימון עצים יותר ככה זמן המתיחה תיהיה ארוכה יותר מומלץ כ- 20 אחוז מכלל האימון לבצע חימום ומתיחות .

e2a10d16-f2f9-4ac5-90b8-7a7270f4ac61

 

30. פגיעה כרונית בסחוסי המפרק .

ממה השחיקה נוצרת ?
טיפול ,שימור מניעה ופעילות גופנית .

סחוס היאליני ,ונוזל סינוביאלי (SYNOVIAL MEMBRAN /HYALINE CARTILAGE),הוא הסחוס והנוזל המופרש המאפשר לתנועה חופשית במפרקים ומניעה מומעטת של שחיקה וכאב לאורך השנים במפרק עצמו .

השחיקה נוצרת :
מבעיות גנטיות , יציבה לקויה ,חולשה שרירית ועומסים משתנים על המפרק עצמו.

טיפול :
מנוחה ,הפחתה במשקל הגוף (במפרקים מסוימים),תנועתיות גמישות וחיזוק באזורים וגירוים משתנים .

שימור ומניעה :מנוחה ,אביזרים וקיבועים להפחתה בתנועה של אזורים שחוקים .

פעילות גופנית – לבצע פעילות גופנית מדורגת נכונה .
ביצוע תרגילי כוח חיזוק וגמישות באזורים רגישים .
והכי חשוב להקשיב לגוף.

 

23-copy-409x303